- Polecane,Wokół sauny
- brak komentarzy
Coraz więcej osób w Polsce ma świadomość istnienia marki Jacuzzi® niezależnie od potocznego używania tego słowa dla wszystkich wanien SPA. Historia tworzenia pierwszego urządzenia z hydroterapią nieodłącznie wiąże się z założycielami marki Jacuzzi®. Jeśli dotąd nie zastanawiałeś się nad pochodzeniem słowa „jacuzzi” – międzynarodowego synonimu urządzeń z hydromasażem – a dodatkowo być może pracujesz w branży SPA & Wellness, to jest to dobry moment, by poznać prawdę o tym, czym jest „jacuzzi” i z czego wywodzi się ta nazwa. Przy okazji dowiesz się również, gdzie w Polsce można zakupić „pewne”, oryginalne produkty Jacuzzi®. Poniżej garść przydatnych informacji i kontaktów do wykorzystania.
Materiał powstał przy współpracy z Grupą HERBEĆ® – oficjalnym dystrybutorem produktów marki Jacuzzi® w Polsce od 1995 r.
Co to jest Jacuzzi?
Najlepszym punktem wyjścia do odpowiedzi na powyższe pytanie będzie jego przeformułowanie na „kto to jest Jacuzzi?”. Otóż słowo „jacuzzi”, które z czasem wyewoluowało do określenia całej kategorii produktów, to nazwisko pewnej włoskiej rodziny. W czasie wielkiej emigracji, z północy Włoch do Ameryki wyjechało siedmiu braci i w 1915 r. założyli oni tam firmę Jacuzzi Brothers, która w początkowym etapie działalności produkowała drewniane śmigła. Produkt był na tyle innowacyjny i solidny, że jego głównym odbiorcą stała się amerykańska armia. Bracia próbowali też swoich sił w produkcji nowatorskich kadłubów do dwupłatowców. W czasie intensywnego rozwoju rolnictwa w Stanach Zjednoczonych, bracia Jacuzzi stworzyli nowatorską pompę do nawadniania pól, wykorzystując po raz pierwszy tzw. “zwężkę Venturiego”. To pionierskie rozwiązanie istotnie zwiększyło efektywność pompy, wpływając korzystnie na wydajność procesów nawadniania. Ich zamiłowanie konstruktorskie przydało się nieoczekiwanie pewien czas później.
Wracają do korzeni marki – w 1956 roku u dwuletniego Kena Candido Jacuzzi zdiagnozowano reumatoidalne zapalenie stawów. Wówczas jego wujkowie skonstruowali pompę, którą można było zanurzać w dużej wannie w celu przeprowadzania czegoś na kształt dzisiejszych zabiegów hydroterapii. Reszta to już historia…
(fot. Całoroczny mini-basen z hydromasażem Jacuzzi® SANTORINI – serii Italian Design, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Wynalazek braci Jacuzzi zrewolucjonizował świat
Gdyby nie zdrowotna przypadłość jednego z członków rodu, w 1968 roku nie powstałoby pewnie coś, co z czasem stało się przedmiotem pożądania wszystkich zainteresowanych zabiegami hydroterapii w domowym zaciszu na całym świecie. Tego roku przedsiębiorstwo Jacuzzi stworzyło pierwszą na świecie wannę z hydromasażem. W wannach Jacuzzi®, dzięki odpowiednio skonstruowanej i innowacyjnej dyszy (zastosowano zwężkę Venturiego) wydostaje się mieszanka wodno-powietrzna, która masuje ciało. W ciągu dwóch kolejnych lat zaczęto produkować także większe wanny – 2, 4, a nawet 8-osobowe.
(fot. Ogrodowa, całoroczna wanna SPA z hydromasażem i terapią swiatłem IR / (podczerwieni) Jacuzzi® J-LXL , materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
(fot. Jacuzzi Spa J-485 Herbec, basen 6-7 osobowy, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Nazwa marki, jako synonim całej grupy produktów
I teraz przejdźmy do naszej tytułowej tezy.
Od dziesięcioleci Jacuzzi® jest zarejestrowanym znakiem towarowym więc określanie w ten sposób każdej wanny z hydromasażem, choć powszechne, jest nadużyciem.
Możnaby przyrównać taką sytuację do nazywania Ferrari każdego samochodu w kolorze czerwonym. Z drugiej strony, zależność ta jest dobrze znana językoznawcom i marketerom. Chodzi, o „proces stopniowego przekształcania się nazw własnych produktu lub firm w pospolite, używane jako synonimy nazwy całej grupy produktów danego typu (…)”, źródło: Wikipedia. Poza Jacuzzi można podać tu kilka innych, powszechnie znanych przykładów, m.in. Adidas, Cola, Aspiryna, Karcher, Geberit itp. Cytując dalej:
„Zjawisko to zachodzi przeważnie w odniesieniu do marek, które mają dominującą pozycję na rynku lub są prekursorami jakichś produktów”. – Zgadza się.
(fot. Ogrodowe SPA z rynną przelewową i wbudowanymi zbiornikami przelewowymi z hydromasażem Jacuzzi® PROFILE – seria Italian Design, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Jak prawidłowo wymówić nazwę Jacuzzi?
W Polsce przyjęły się najbardziej dwie wersji wymowy nazwy (a tak naprawdę nazwiska) Jacuzzi. Pierwsza to „jakuzi”, druga bardziej „międzynarodowa” – „dżakuzji”. Prawidłowa wymowa nazwiska braci Jacuzzi brzmi „jakucci”. Powtórzmy – jakucci i zapamiętajmy raz na zawsze – jakucci. Jeśli chcesz usłyszeć autentyczną, jedyną słuszną wymowę tego słowa, zobacz fragment filmu z kanału Włoskielove na YouTube:
Mając jednak na myśli firmę założoną przez braci, to jej nazwę, jako firmy amerykańskiej wymawiamy właśnie „dżakuzji”.
Prawdziwe i jedyne oryginalne „wanny Jacuzzi” produkowane są wyłącznie przez fabrykę Jacuzzi®
Na polskim rynku, w internecie, w reklamach, na stronach dystrybutorów, a bywa, że i producentów, natrafić możemy na nazwisko Jacuzzi wykorzystywane bez autoryzacji. Są firmy, które z premedytacją wykorzystują tę nazwę w komunikacji, gdyż stoi za nią prestiż i kilkudziesięcioletnia historia innowacyjności jednej włoskiej rodziny, a to zapewne uwiarygodnia przekaz, ALE (!) może też wprowadzać kupujących w błąd.
Słowo jacuzzi używane jest też przez nieświadomych jego pochodzenia konsumentów, za co nie można ich winić. Jest to zarazem powód do dumy, że dla tak ogromnej kategorii produktów najczęściej używa się określenia będącego tak naprawdę nazwiskiem jednego włoskiego rodu, który dał początek nowej kategorii produktów, a te z czasem stały się wyznacznikiem określonego stylu życia.
(fot. Okrągła wanna SPA z możliwościa zamówienia w konfiguracji “marine” – Rama ze stali AISI 316 L
Jacuzzi® ALIMIA – seria Italian Design, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Jacuzzi® – nie tylko wanny SPA z hydromasażem
Jacuzzi® jest producentem pełnej gamy produktów wyposażenia łazienek i wellness SPA. Są nimi:
- wanny z hydromasażem,
- wanny bez hydromasażu,
- wanny z hydromasażem Shiatsu (sziatsu),
- całoroczne wanny SPA dla 3-8 osób do ogrodów i wnętrz,
- całoroczne ogrodowe, SwimSpa z rozwiązaniami dla miłośników pływania jak i tych, którzy zadowolą się dużą przestrzenią do ćwiczeń i zabawy,
- kabiny prysznicowe z funkcją łaźni parowej (hammam), deszczownicami, kaskadami i biczami wodnymi, zestawów stylowych i funkcjonalnych rozwiązań 3w1 (Sauna I Prysznic emocjonalny | Hammam), a to wszystko zaledwie na 3m2.
Całoroczne, ogrodowe Jacuzzi®. Od czego zacząć?
Punktem wyjścia przy wyborze wanny SPA jest liczba osób, które będę mogły jednocześnie zażywać relaksujących kąpieli. Do wyboru mamy wanny 2-3 osobowe, 4-5 osobowe i dla większej liczby osób. Warto podkreślić linię Jacuzzi® Italian Design, bo łączy ona najnowocześniejsze trendy we wzornictwie z najbardziej zaawansowanymi technologiami oferowanymi przez markę. Pozwalają one np. korzystać z kąpieli zimą bez nadmiernej utraty energii (system Winter Pro Kit), czy oczyszczać wodę przy jednoczesnym ograniczeniu substancji dodatkowych (Clear Ray®). Linia Professional Range przeznaczona jest dla ośrodków SPA, hoteli, pensjonatów itp. w których liczy się duża wydajność, niezakłócone działanie i możliwość obsługi większej liczby gości. Szczególnym uznaniem użytkowników indywidualnych cieszą się serie J-200™,J-300™,J-400™,J-500™, J-LX™ z innowacyjnymi technologiami zarówno pod kątem dezynfekcji wody z aktywnym tlenem, unikalnych rozwiązań ochrony urządzeń przed utratą ciepła, jak i opatentowanych aplikacji SmartTub™ do zdalnego sterowania wanną za pomocą smartfona.
Na szczególną uwagę zasługują urządzenia J-LX™, J-400™ i J-500™ oferujące najbardziej personalizowane doświadczenia prawdziwej hydroterapii oraz najwyższej jakości materiały konstrukcyjne.
Swim Spa Jacuzzi® czyli baseny z przeciwprądem
Baseny Swim SPA to coraz popularniejsze rozwiązanie wśród osób, które lubią spędzać czas w towarzystwie bliskich czy znajomych, ale stawiają też na aktywność fizyczną w miejscu, gdzie czują się najlepiej i jest im najwygodniej – we własnym domu lub ogrodzie. Ze względu na swoje wymiary, można dopasować je do każdego ogrodu, nie idąc przy tym na kompromisy w zaplanowanym, całorocznym treningu pływackim. Baseny z przeciwprądem Jacuzzi® pomagają w spalaniu kalorii, wzmacnianiu ciała i kondycji fizycznej użytkowników, pełniąc zarazem funkcję kompaktowych basenów całorocznych, wzbogaconych o funkcję hydromasażu.
Producent ma w swojej gamie urządzenia dla zawodowców oraz osób, którym po prostu zależy na seansach hydroterapii połączonej ze świetną zabawą.
Swim Spa POWERPLAY™, może być doskonałą przestrzenią zarówno do zabawy, relaxu jak i pływania. Zestawienie ławek i miejsc do hydromasażu otwiera dziewięć różnorodnych opcji korzystania z hydroterapii Jacuzzi® i czerpania przyjemności z zabawy oraz efektywną hydroterapię.
Z kolei modele Swim Spa POWERPRO™, to propozycja trafiająca w potrzeby sportowców i osób kochających pływanie. Dysze PowerPro® o szerokim strumieniu generują regulowany przepływ dostosowany do różnych poziomów umiejętności. Umożliwiają pływanie w miejscu oraz intensywne ćwiczenia w wodzie. Wyposażone są w 4 miejsca z hydromasażem.
Prędkość strumienia do pływania sięga nawet do 10 km/H. Najważniejszą różnicą produktu swimspa Jacuzzi® jest technologia dysz, w której producent specjalizuje się od ponad 67 lat! Przeciwprąd dysz “SWIM PX” dzięki wbudowanemu dyfuzorowi rozbija turbulencje w strumieniu, co pozwala stabilnie płynąć w miejscu. Jacuzzi® oferuje dwie wielkości basenów serii POWERPRO™ w modelach J-16™ i J-19™.
(fot. J-16 Power Pro – 472 cm długości, 235 szerokości i 135 wysokości , wanny z przeciwprądem, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Jacuzzi® – pionier i lider w kategorii „jacuzzi”
Jak napisaliśmy już wcześniej Jacuzzi®, to niekwestionowany pionier w produkcji wanien w hydromasażem. Na rynku co rusz pojawiają się (i znikają) nowe marki, które chcą zaskoczyć klientów (i znawców tematu) nowymi „rewolucyjnymi rozwiązaniami”. Innowacje są wskazane, lecz jakość produktu musi dorównać idei danej innowacji…
Pociąga to za sobą też często niemożność realizacji zobowiązań serwisowo-gwarancyjnych takich producentów, a wtedy to klient zostaje sam z nienaprawioną wanną, „bez hydromasażu”. W tym świetle nie dziwi fakt, że ogromna grupa klientów, przy wyborze produktu kieruje się zaufaniem do marki, długą historią na rynku i niezliczonymi pozytywnymi opiniami. Tak właśnie jest z klientami Jacuzzi®.
(fot. Jacuzzi-Spa J375 Herbec, basen 5-6 osobowy, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Przemyślana konstrukcja i zaawansowane rozwiązania w wannach Jacuzzi®
- Dzięki zastosowaniu formuły Aqualibrium® i umiejscowieniu ekskluzywnych dysz wzdłuż kluczowych struktur mięśniowych oraz ergonomicznych siedzisk, wanny z hydromasażem Jacuzzi®, gwarantują optymalny i doskonale dopasowany masaż. Po części jest to efektem wieloletniej współpracy marki z zawodowymi klientami i fizjoterapeutami.
- Dbanie o czystą wodę jest możliwe dzięki zastosowaniu wielostopniowej filtracji opartej o najnowsze technologie oraz możliwości wyboru pomiędzy chlorem, tlenem lub bromem w procesie uzdatniani wody. Clearray Active Oxygen™ to innowacyjna technologia oczyszczania wody, która łączy działanie ozonu z promieniowaniem UV-C, aby skutecznie zwiększyć proces dezynfekcji wody, ograniczając jednocześnie potrzebę stosowania chemii.
- Wanny SPA Jacuzzi® charakteryzują się wysoką jakością i odpornością na promieniowanie UV. Dodatkowo, izolacja utrzymująca ciepło została zaprojektowana z myślą o najmroźniejszych zimach. Na potwierdzenie tej tezy dodajmy, że wanny z hydromasażem Jacuzzi® doskonale „radzą sobie” także w warunkach kanadyjskich.
- Obudowy umożliwiają łatwy dostęp do kluczowych elementów wanny, a ich montaż odbywa się bez konieczności użycia narzędzi. Sama obsługa wanien, ustawień i programów jest prosta, intuicyjna i wygodna.
Warto podkreślić, że wręcz gigantyczna liczba klientów, non-stop od 20-25 lat używa codziennie wanien marki Jacuzzi®, które cały czas bezawaryjnie pracują.
Łazienka Jacuzzi®? Wanny i kabiny prysznicowe
Niewiele osób wie, że poza wannami z hydromasażem, które zapoczątkowały wspaniałą historię marki Jacuzzi®, firma oferuje też wyposażenie łazienek, które przenosi codzienne czynności na inny poziom wrażeń. Do wyboru mamy tu też wanny bez hydromasażu o nowoczesnym, designerskim wzornictwie, wanny z hydromasażem, z masażem SHIATSU. Idealne rozwiązania dla osób dynamicznych, zapracowanych, ale nie odmawiających sobie przyjemności, gdy jest na to czas. Prawdziwą strefę relaksu we własnej łazience możemy dziś stworzyć z parową kabiną prysznicową z funkcją hydromasażu. Znowu – wszystko z najwyższej jakości materiałów, przy nienagannej stylistyce i wygodzie użytkowania. W sprzedaży są również samodzielne – gotowe kabiny prysznicowe, podzespoły, z których można „skomponować” idealnie zestrojone pod swoje potrzeby kabiny prysznicowe.
(fot. Kabina Frame2in1, Jacuzzi z_hammam i emocjonalnym prysznicem, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Jacuzzi® ma w swoim portfolio też deszczownice i kolumny prysznicowe, również z hydromasażem. Firma, która zapoczątkowała erę hydromasażu, oferuje akcesoria prysznicowe, które czerpią z wieloletniej tradycji i najnowocześniejszej stylistyki, materiałów i rozwiązań.
(fot. Wanna Muse marki Jacuzzi®, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki w Polsce).
(fot. Jacuzzi® MUSE z SHIATSU [sziatsu] 32 dysze oddziałowywyją wokół kręgosłupa, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Centrum SPA dla domu i nie tylko. Sauna, łaźnia parowa i prysznic w komplecie
Co można zmieścić na 8 metrach kwadratowych w domu, w centrum SPA, w hotelu, czy przy siłowni? Łaźnię, saunę i prysznic, pod warunkiem, że ma się zespół specjalistów, dostęp do najlepszych technologii i materiałów, a także kilkadziesiąt lat historii popartej sukcesami innowacyjnymi rozwiązaniami. Prezentujemy wariant SaSHa(“SaSHa” to skrót od pierwszych liter słów: “Sa” od Sauna, “S” od Shower, “Ha” od Hammam), a także model SaSHa-Mi, do którego wystarczy powierzchnia jedynie 3 metrów kwadratowych.
(fot. SaSHa, czyli połączenie sauny suchej, kabiny prysznicowe i łaźni parowej, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Część klientów nadal nie zdaje sobie sprawę, że firma Jacuzzi® po osiągnięciu ogromnych sukcesów w kategorii wanien z hydromasażem (a prawdę powiedziawszy także, a może i głównie po stworzeniu tej kategorii) zaczęła również praca nad innym produktami. W ten sposób powstały sauny, wanny czy kabiny prysznicowe. Każdy z tych produktów, projektowany jest z najwyższą starannością, z udziałem naukowców i ekspertów i z użyciem wysokiej jakości materiałów, czyli jak – od samego początku – flagowe „jacuzzi”. Propozycją, która świetnie oddaje kunszt i innowacyjność marki Jacuzzi®, jest SaSHa, czyli połączenie sauny suchej, kabiny prysznicowe i łaźni parowej. Już samo oglądanie zdjęć czy filmów modelu SaSHa wywołuje pragnienie wejścia do tak zaaranżowanej, luksusowej, a zarazem kameralnej i prywatnej przestrzeni SPA. Klienci, którzy nabyli ten produkt, zwracają też uwagę, że z takiej przestrzeni nie chce się też wychodzić. Dlaczego? To można “wyczytać” najlepiej ze zdjęć tego produktu.
(fot. Jacuzzi HERBEC SaSHa – Sauna Łaźnia i Prysznic 3w1, materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Jacuzzi® pod gwiazdami – pochwal się swoim jacuzzi
Portal Jacuzzi pod gwiazdami, to miejsce, w którym prywatni i instytucjonalni właściciele produktów marki Jacuzzi® mogą pokazać innym, zainteresowanym produktami tej kultowej marki, jak zaaranżowali swoją własną przestrzeń wannami SPA tej kultowej marki. To adres, pod którym możemy podpatrzeć pomysły innych, a jeśli sami posiadamy Jacuzzi® – zainspirować także innych.
Pierwszy basen SPA z terapią światłem podczerwonym. InfraRed tylko w oryginalnych mini-basenach Jacuzzi®
Dzięki wprowadzonej do opatentowania terapii podczerwienią i światłem czerwonym, która przenosi hydroterapię na wyższy poziom, Jacuzzi® po raz kolejny staje się liderem w branży, tworząc najlepsze doznania wellness. Jacuzzi jest pierwszą i jedyną marką oferującą terapię podczerwienią w szerokiej gamie produktów wellness, od saun, przez spa do pływania, po wanny z hydromasażem. Premierowe siedzisko FX-IR z kolekcji J-LX® łączy zgłoszoną do opatentowania terapię podczerwienią i światłem czerwonym z hydromasażem, co zapewnia niezrównane odprężenie. Sześć ergonomicznych opcji siedzenia i siedzisko, które dopasowuje się do konturów ciała, zapewniają najbardziej relaksujące doznania.
(fot. Jacuzzi jest pierwszą i jedyną marką oferującą terapię podczerwienią i czerwonym światłem materiał: Grupa HERBEĆ® – oficjalny dystrybutor produktów marki Jacuzzi® w Polsce).
Wanny z hydromasażem Jacuzzi®, wyposażenie łazienki, sauny, łaźnie, baseny z przeciwprądem. Od czego zacząć?
Nie sposób w pojedynczym artykule opisać ze szczegółami bogactwa asortymentu, który przez kilkadziesiąt lat działalności wypracowała opisywana włoska marka. Przed zakupem, do rozważenia są tak podstawowe kwestie jak choćby przeznaczenie (dla domu, czy na potrzeby komercyjne), liczba przyszłych użytkowników, sposób eksploatacji, przepisy, użyte materiały, wykorzystane technologie, czy wreszcie planowany budżet. Najlepszym sposobem na trafny wybór, jest kontakt z profesjonalnym, wyspecjalizowanym doradcą z Grupy HERBEĆ® – oficjalnego dystrybutora produktów marki Jacuzzi® w Polsce . Dzięki temu możemy mieć pewność, że nie pominiemy istotnych czynników, a produkt jaki rozważamy będzie dobrany w optymalny sposób.
Zadzwoń pod nr 602 33 22 33 (dedykowany klientom Jacuzzi® od 1995 r.) lub osobiście odwiedź salon Herbeć w Warszawie, na Śląsku lub w Krakowie.
Na zakończenie kilka słów, bezpośrednio od HERBEC®
Zauważamy, że wciąż wielu Klientów poszukujących basenów SPA z hydromasażem uważa, że instalacja takiego produktu w ogrodzie lub na tarasie wiąże się ze skomplikowanymi remontami hydraulicznymi i elektrycznymi, a jest wręcz przeciwnie!
W poniższych 5 punktach pokazujemy jakie to proste:
1. Wybierz miejsce instalacji.
2. Zadzwoń do naszych specjalistów Jacuzzi® – pomożemy w doborze odpowiedniego urządzenia, ocenimy potrzeby i preferencje oraz ocenimy możliwość dostawy i instalacji.
3. Wybierz serię produktu i kolorystykę.
4. Przygotuj podłoże według naszych wytycznych. Zajmiemy się resztą od dostawy, przez adaptację gniazdka (3-fazy nie są konieczne -“siła”) po montaż i szkolenie z obsługi.
5. Schłódź Prosecco i delektuj się nim podczas pierwszej kąpieli w swoim oryginalnym Jacuzzi
PROJEKT | DOSTAWA | MONTAŻ | SERWIS
HERBEC® Jacuzzi® od 1995
Zapraszamy.