- Firmy
- brak komentarzy
Czym różni się wanna termalna od wanny z hydromasażem? O nowym trendzie wśród właścicieli resortów SPA, pensjonatów, hoteli, campingów, glampingów, domków na wynajem w Polsce i nie tylko. Jak wanny termalne oddziałują na klientów oraz jak poprawiają doświadczenia gości i zwiększają liczbę ponownych odwiedzin? Jak pozytywnie zaskoczyć wymagającego klienta, ale tak, żeby opowiadał o nas swoim znajomym.
Materiał powstał przy współpracy LAVA THERMAL TUB LTD
Co to jest wanna termalna?
Wanna termalna to rodzaj wanny stworzonej z myślą relaksujących i zdrowotnych, gorących kąpielach solankowych, ziołowych czy borowinowych. Wanny termalne zbudowane są ze stali i pierwotnie – w kulturach, z których się wywodzą – ogrzewane były „żywym ogniem” – z paleniska. Współcześnie ich konstrukcja, poza drewnem umożliwia też inne sposoby podgrzewania wody (z użyciem oleju, gazu i prądu).
Jak działają wanny termalne?
Wanny termalne są wykorzystywane w celu bio regeneracji (odnowy biologicznej) i odprężającego relaksu. Kąpiel w nagrzanej wodzie wzbogaconej o różne prozdrowotne składniki, jak zioła, solanki, borowiny, to dla wielu osób doznanie dużo głębsze niż zanurzenie się w zwykłej wannie z hydromasażem. Jeśli dodamy do tego możliwość doświadczania swoistego rytuału związanego z przygotowaniem roztworu do takiej kąpieli oraz radość dzielenia tego czasu z bliskimi znajomymi czy rodziną, nie dziwi fakt, że goście hoteli, ośrodków SPA czy kwater, gotowi są zapłacić odpowiednio wyższą cenę za poczucie doskonale spędzonego czasu oraz korzyści dla zdrowia i lepsze samopoczucie po takim seansie.
(fot. schemat budowy wanny termalnej Lava, materiały firmy Lava)
(fot. wanna termalna, materiały firmy Lava)
Wanny termalne a wanny spa – różnice
Czym różni się wanna termalna Lava od typowej wanny z hydromasażem? Kąpiele w wannach termalnych wywodzą się z wielowiekowych tradycji kąpieli rosyjskich czy japońskich. Od wieków do takich kąpieli używano ziół, czy różnych olejków poprawiających nie tylko ogólny nastrój, ale też „kondycję” skóry.
Obecnie, powszechnie używane wanny SPA, to zupełnie inna filozofia, jak też grupa odbiorców – chemicznie uzdatniana woda, zaawansowana filtracja, najnowsze technologie i materiały to zupełnie inne podejście do kąpieli i sposobu relaksu niż do tradycyjnej kąpieli w wannie termalnej.
(fot. stalowa, ręcznie robiona niecka wanny termalnej, materiały firmy Lava)
Wanny termalne – ogrzewają także relacje
Wydaje się naturalne, że pierwszy ze wspomnianych wyżej sposób kąpieli, bardziej sprzyja podkreśleniu wyjątkowości chwili i doznań podczas zażywania relaksu. Tak wyjątkowe momenty najlepiej dzieli się z paczką znajomych, w większym – kilkuosobowym gronie. Jeśli w dodatku do wyboru mamy kilka rodzajów zestawów ziół czy roztworów mających wzbogacić naszą kąpiel i polepszyć samopoczucie, a przygotowanie takiej kąpieli może być też swoistym rytuałem, to nie dziwi, że klienci są gotowi płacić odpowiednio wyższą cenę za pobyt w miejscu, które oferuje tego typu atrakcje. W branży hotelowej przekłada się to na pozytywne doświadczenia klientów i diametralnie poprawia wskaźniki takie jak ponowne wizyty czy zwiększenie liczy rezerwacji także w niepogodę. W tym miejscu polecamy przeczytanie artykułu o tym, jak sprzedawać rezerwacje także gdy pada deszcz, a nawet śnieg, czyli w niepogodę.
(fot. wanna termalna, materiały firmy Lava)
Wanny termalne Lava
Wanny termalne Lava wykonywane są z ręcznie – z największą dbałością o szczegóły. Wysoka jakość materiałów i przywiązywanie ogromnej wagi do wykończenia detali podczas produkcji są konieczne, by firma mogła wywiązać się ze swoich zobowiązań wobec klientów. A te są dość wyśrubowane – bo mówimy tu o gwarancji na 10 lat oraz wytrzymałości, która pozwoli użytkować wanny przez ćwierć wieku! Jak to możliwe? Stal kwasoodporna używana do budowy kotłów – wanien ma trwałość 50 lat w środowisku morskim! Na spodzie, pod kotłem, mieści się doskonale zaprojektowany system grzewczy (na drewno, olej, gaz lub prąd) a komin wysoko nad wanną. Z zewnątrz niecka pokryta jest ozdobną 3-warstwową izolacją termiczną (ze wzorem przypominającym skórę węża). Dzięki takiej konstrukcji, kupujący ten produkt uzyskują najkrótszy czas nagrzewania, a ich klienci, najkrótszy czas oczekiwania na zabawę, która ich czaka (woda nagrzewa się w rekordowo krótkim czasie w porównaniu z innymi wannami SPA). Do wanny prowadzą bezpieczne schody z poręczą, a całość wsparta jest na czterech stabilnych podporach. W centralnym punkcie wanny znajduje się stolik barowy a na brzegach wanny i na oparciach przyjemna w dotyku deska. Całość doposażona jest w AERO masaż i/lub Chromaterapię.
(fot. wanny termalne, materiały firmy Lava)
Wanny termalne – cena
Firma Lava Thermal Tub Ltd. oferuje kilka modeli wanien termalnych. Z ich dokładną specyfikację można zapoznać się na stronie producenta. Znajdą tu Państwo również ceny wanien termalnych dostępnych w ofercie polskiego oddziału Lava. Cena wanny termalnej jest uzależniona od modelu na jaki zdecyduje się klient, a także od doboru wyposażenia dodatkowego, które może być zróżnicowane w zależności od tego, jakiego rodzaju działalność i gdzie prowadzi klient, instytucja zamawiająca wannę. Coraz częściej firmy składają „hurtowe zamówienia”, wówczas ceny są oczywiście ustalane indywidualnie. Zdarzają się również zamówienia większej liczby urządzeń do większych ośrodków, także poza granicami naszego kraju, co również wpływa na cenę końcową.
Wanny termalne – opinie
Oczywiście opinii na temat wanien termalnych należałoby się zasięgnąć bezpośrednio u właścicieli biznesów, którzy udostępniają swoim klientom możliwość relaksującego seansu w wannie termalnej. Drugą grupą są właśnie ich klienci – osoby regularnie korzystające z takich kąpieli. Wiele z takich osób robi to wręcz notorycznie, gdyż w takiej wannie można kąpać się praktycznie za każdym razem w innym, pachnącym roztworze, dzięki czemu za każdy razem wrażenia są wyjątkowe, co nie jest możliwe do osiągniecia w zwykłych wannach SPA, wypełnianych jedynie zwykłą wodą, „wzbogaconą” co najwyżej chemią do uzdatniania wody.
Lava TRIP – zdalne zarządzanie wanną termalną
Wanny termalne Lava dostarczane są wraz z aplikacją na smartfony (systemy Android i iOS). Można by uznać, że to jedynie gadżet, ale jeśli bliżej zastanowić się na korzyściami, to sprawa wygląda dużo ciekawiej. Po pierwsze z poziomu aplikacji można uruchomić nagrzewanie wody w wannie, czyli odpowiednio wcześniej zadbać, by nasi klienci zanurzyli się w już nagrzanej wodzie. Oczywiście temperaturą wody można sterować także podczas kąpieli. W pakiecie jest też sterowanie oświetleniem LED czy zaworami (odpływem i czerpaniem wody w odpowiednim momencie).
(fot. aplikacja do zdalnego zarządzania wanną termalną Lava, materiały firmy Lava).
Marka LAVA na europejskim rynku
Firma LAVA THERMAL TUB LTD działa w Wielkiej Brytanii i sprzedaje swoje produkty dla branży B2B/wellness/SPA (czyli nie tylko wanny termalne) na wiele europejskich rynkach. Jej polskie przedstawicielstwo ma siedzibę w Nowym Sączu, z którego obsługiwany jest cały nasz kraj, w tym np. ośrodki czy hotele działające nad samym Morzem Bałtyckim. Jakość wanien termalnych Lava została doceniona przez kapitułę konkursu Perfect SPA Awards 2023 w kategorii kosmetyki i urządzenia – 20 marca 2023 r. w Hotelu Marriott w Warszawie, gdzie uznanie kapituły konkursu uzyskała wanna termalna Lava Friends 10.
Wsparcie serwisowe + marketing
Firma Lava oferuje klientom B2B unikalny produkt, a właściwie coś więcej – model współpracy. Po zakupieniu produktu z oferty firmy, dany hotel czy ośrodek SPA trafia na listę klientów współpracujących co wiąże się z wymiernymi korzyściami marketingowymi. Każdy nowy klient ma szansę na dołączenie do stale powiększającej się społeczności SPA oraz do zdefiniowanej grupy ośrodków-klientów LAVA THERMAL TUB LTD oferujących swoim klientom zabiegi SPA. Lava zapewnia swoim partnerom wsparcie szkoleniowe i marketingowe w promowaniu zabiegów SPA. W najbliższym czasie uruchomiony zostanie portal „King of SPA”, w którym promowane będą podmioty oferujące seanse z wykorzystaniem najwyższej jakości produktów marki LAVA.
(fot. Z produktów firmy Lava korzystają ośrodki SPA, hotele itp. oferując wyjątkowe usługi swoim klientom)
Wanny termalne – zdjęcia, filmy i materiały promocyjne
Wanna termalna, to w rękach sprawnego managera, także niesamowite narzędzie marketingowe. W dzisiejszych czasach, gdy promocja odbywa się w wielokanałowo przez FB, TikTok, X, Instagram, LinkedIn, YouTube itd., piękne zdjęci zadowolonych klientów spędzających czas naszym ośrodku, to szansa na zwiększone zasięgi postów, zdjęć, wpisów. Zwykłe wanny „z bąbelkami” nie są już w mediach społecznościowych czymś oryginalnym, ale już wyjątkowy wygląd wanien termalnych, to inna kategoria „nowości”, która może wzbudzać zaciekawienie i chęć pokazania (udostępniania zdjęć) „dalej”. Nie zapominajmy, że w tej branży „dobre zdjęcie sprzedaje” – a coraz więcej klientów korzysta z oferty, jeśli na zdjęciu widzi „obietnicę” dobrze spędzonego czasu – niezależnie od pogody, a niewątpliwie wanna termalna Lava, taką obietnicę gościom hotelu, resortu czy pensjonatu „składa”.
(fot. okazuje się, że wielu gości korzystających z waniem termalnych, często dzieli się swoimi zdjęciami w mediach społecznościowych; materiał firmy LAVA)
Lava – wanny do morsowania i inne produkty oraz usługi
Wanna termalna Lava, to jeden z produktów, który w ofercie Lava jest produktem „medialnym”, takim, który świetnie wygląda na zdjęciach i doskonale promuje oferty klientów, którzy go nabyli. Lava oferuje też tężnie solankowe, baseny Inox i kompletne, Termalne Strefy SPA. Jednak produktem, który coraz częściej nabywany jest w komplecie z wannami termalnymi są wanny do morsowania (i grzania, bo można zażywać w nich także kąpieli gorących, w zależności od potrzeby). Wiele osób nie wyobraża sobie gorącej kąpieli spa, bez opłukania się bezpośrednio po niej w lodowatej wodzie. To właśnie dla takich klientów warto dokupić wannę do morsowania!
(fot. balia do kąpieli w lodowatej wodzie, materiały firmy Lava)
Serwis i gwarancja na produkty LAVA
Gwarancja na wanny LAVA w wariancie podstawowym dla użytkowników komercyjnych wynosi 12 miesięcy na podzespoły i 5 lat na stalową konstrukcję stalową wanny. Jednak dołączając do programu LAVA Service uzyskuje się dożywotnią gwarancję, przedłużaną co roku podczas jednorazowego serwisu. Serwis taki to inwestycja rzędu od 1000 – 2000 zł netto zależnie od wybranego modelu. Pośród przedsiębiorców współpracujących z Lava, większość korzysta z programu LAVA Service, do daje im to ciągłość w dostarczaniu swoich usług, minimalizuje ryzyko odwoływania przez ich klientów rezerwacji, a także pewność dostarczania ich klientom usług i doświadczeń na najlepszym poziomie.
(fot. wanna termalna, materiały firmy Lava)
Strefy termalne
Strefy termalne LAVA SPA, to propozycja dla ośrodków, hoteli i wszelkich, większych biznesów związanych z goszczeniem klientów. W skład takich stref mogą wchodzić elementy takie jak: wanny LAVA, tężnia solankowa, sauna sucha, parowa lub/i infrared, wanny do morsowania, ścieżki zdrowia SPA, pergole wypoczynkowe czy leżaki SPA na podczerwień. Po odpowiednim zaaranżowaniu obiektu oraz umiejętnym opracowaniu działań marketingowych można od razu rozpocząć sprzedaż kąpieli, czyli generowanie zysków, przez co koszt w krótkim czasie zwraca się, zwiększając dodatkowo końcowy zysk. W obu tych kwestiach (opracowaniu oferty oraz marketingu i sprzedaży usług) pomocą służą specjaliści LAVA, którzy przeprowadzili przez ten proces wielu klientów komercyjnych.
Lava – kontakt
Siedziba główna
LAVA THERMAL TUB LTD
27 Old Gloucester Street
WC1N 3AX LONDON
UNITED KINGDOM
Telefon: +44 7488 818061
Oddział Polska
LAVA THERMALTUB SP. Z O.O.
ul. Papieska 11a
33-300 Nowy Sącz
Telefon: + 48 883 490 288
Mail: [email protected]